ВАК

vak banner

Elibrary.ru

elibrary

Руконт

руконт

Cyberleninka

cl share11

ИВИС

IVIS NewLogo

Преподавателю социально-гуманитарных дисциплин

pdf icon

УДК 316.776.32

DOI10.34823/SGZ.2020.4.51403

А.И. МИЛЬЯНЕНКО

старший преподаватель кафедры коммуникационного менеджмента, рекламы и связей с общественностью Института журналистики, коммуникаций и медиаобразования МПГУ; соискатель Военного университета Министерства обороны РФ*

Концептуальные основы рекламы образовательной деятельности высших учебных заведений

В статье предпринята попытка рассмотреть возможности применения существующих концепций рекламы в продвижении об­разовательной деятельности высших учебных заведений. Раск­рыто содержание следующих концепций: имиджирования, уникаль­ного торгового предложения, позиционирования и брендинга.

Ключевые слова: концепции рекламы, реклама образователь­ной деятельности вуза, имиджирование, уникальное торговое предложение, позиционирование, брендинг.

A.I. MILIANENKO

Senior Lecturer at the Chair of Communication Management, Advertising and Public Relations of the Institute of Journalism, Communications and Media Education, Moscow Pedagogical State University; PhD degree-seeking student of the Military University Ministry of Defense Russian Federation

Conceptual bases of advertising educational activities of higher educational institutions

The article attempts to consider the possibility of using existing con­cepts of advertising in promoting the educational activities of higher education institutions. The contents of the following concepts are disc­losed: imaging, unique selling proposition, positioning and branding.

Keywords: advertising concepts, advertising of educational activities of a university, image-building, unique selling proposition, positioning, branding.

 


*Мильяненко Александр Иванович, e-mail: milyanenko@gmail.com