ВАК

vak banner

Elibrary.ru

elibrary

Руконт

руконт

Cyberleninka

cl share11

ИВИС

IVIS NewLogo

Коммуникации в глобальном информационном обществе

УДК 070

DOI 10.34823/SGZ.2020.4.51398

Т.Н. ВЛАДИМИРОВА

доктор педагогических наук, проректор,

директор Института журналистики, коммуникаций и медиаобразования МПГУ*

В.В. ПАНФЕРОВА

кандидат философских наук, профессор

кафедры коммуникационного менеджмента, рекламы и связи с общественностью МПГУ

М.В. ШКОНДИН

доктор филологических наук, профессор,

ведущий научный сотрудник факультета журналистики МГУ имени М.В. Ломоносова

Публичный разум в медиапространстве жизненного мира повседневности

В статье характеризуются условия и факторы публичности жизненного мира повседневности в условиях интеллектуализа­ции важнейших социальных реальностей – экономической, поли­тической, научной, образовательной и др., а также дается ана­лиз медиареальностей, обеспечивающих информационный обмен в медиапространстве.

Ключевые слова: медиапостранство, публичный разум, жиз­ненный мир повседневности, медиакартина мира, интеллек­туальный потенциал общества, социальное творчество, иннова­

ционнаясистема.

T.N. VLADIMIROVA

Doctor of Pedagogy, Vice-Rector, Director of the Institute of Journalism, Communications and Media Education, Moscow Pedagogical State University

V.V. PANFEROVA

PhD in Philosophy, Professor at the Chair of Communication Management, Advertising and Public Relations, Moscow Pedagogical State University

M.V. SHKONDIN

Doctor of Philology, Full Professor, Leading Research at the Chair of Periodical Press of the Faculty of Journalism, Lomonosov Moscow State University

The public mind in the media space of the daily life’s vital world

The article describes conditions and publicity factors of the daily life’s vital world in the terms of intellectual integration of the most important social realities economic, political, scientific, educational and others, as well as provides an analysis of media areas that ensure information exchange in the media space.

Keywords: media community, public mind, vital world of daily life, world media map, intellectual potential of society, social creativity, innovation system.

 


* Владимирова Татьяна Николаевна, e-mail: tn.vladimirova@mpgu.edu