ВАК

vak banner

Elibrary.ru

elibrary

Руконт

руконт

Cyberleninka

cl share11

ИВИС

IVIS NewLogo

Коммуникации в глобальном информационном обществе

УДК 316.772.4

DOI 10.34823/SGZ.2020.4.51401

Т.В. ВАСИЛЕНКО

кандидат филологических наук, доцент,

доцент кафедры коммуникационного менеджмента и рекламы, связей с общественностью

Института журналистики, коммуникаций и медиаобразования МПГУ*

А.А. ЧЕРТОВА

студентка направления «Реклама и связи с общественностью» Института журналистики, коммуникаций и медиаобразования МПГУ

Социальная реклама в «Инстаграме»: речевые средства воздействия на аудиторию

В статье рассмотрены речевые средства воздействия со­циальной рекламы в «Инстаграме». Проведен анализ использо­вания выразительных средств языка, выявлены их стилистичес­кие функции с учетом воздействия на целевую аудиторию. Особое внимание уделено специфике текстов социальной рекламы и организации рекламной коммуникации на платформе «Инстаграм». Сделаны выводы о влиянии речевых средств воздействия на со­циальную эффективность рекламы в «Инстаграме».

Ключевые слова: социальная реклама, стилистика, хештеги, средства речевой выразительности, аудитория социальной рекламы, «Инстаграм».

T.V. VASILENKO

PhD in Philology, Associate Professor, Associate Professor at the Chair of Communication Management and Advertising, Public Relations of the Institute of Journalism, Communications and Media Education, Moscow Pedagogical State University

A.A. CHERTOVA

Student at the Direction «Advertising and public relations» of the Institute of Journalism, Communications and Media Education, Moscow Pedagogical State University

Non-commercial Advertising on Instagram: Speech Tools of Influencing the Audience

The article deals with verbal tools of influence in non-commercial advertising on Instagram. The authors examine expressive meanings of different speech tools, reveal their stylistic functions concerning their intended audience. The article also deals with the specifics of non-commercial advertising texts and advertising communication on Ins­tagram. Authors come to conclusion that speech tools improve the efficiency of non-commercial advertising on Instagram.

Keywords: non-commercial advertising, style, hashtags, expres­sive speech tools, non-commercial advertising intended audience, Instagram.

 


* Василенко Татьяна Владимировна, e-mail: tv.vasilenko@mpgu.su